Meteen naar de content

Gratis met Track & Trace verzonden

Beperkte voorraad (OP = OP)

24/7 bereikbaar voor al jouw vragen!

14 dagen retour garantie

Betaal Veilig met diverse betaalmethodes

Retourbeleid

Terugsturen & Terugbetaling

Is het mogelijk om mijn bestelling te retourneren? Ja, u kunt uw bestelling binnen 14 dagen na de besteldatum retourneren als u niet tevreden bent. De retourzending moet voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • De bestelling bevat alle originele onderdelen, componenten en de verpakking in de staat zoals ontvangen.
  • Het product mag geen breuken of schade vertonen door onzorgvuldige behandeling.
  • Producten waarbij hygiëne belangrijk is, moeten grondig gereinigd zijn voordat u ze retourneert.
  • Het product moet onmiddellijk na ontvangst defect blijken te zijn.

Vervolgens:

  • Een retourzending wordt binnen 7 werkdagen verwerkt. Als aan de voorwaarden is voldaan, wordt de retourzending binnen deze periode officieel goedgekeurd.
  • Na verwerking ontvangt u binnen 30 dagen een terugbetaling op dezelfde betalingsmethode als gebruikt bij de aankoop.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren? Als uw bestelling aan de voorwaarden voldoet, volg dan deze stappen om de retourprocedure te starten:

  1. Stuur een e-mail naar info@geniusnl.nl met de volgende informatie:
    • Bestelnummer
    • Reden voor de retouraanvraag
    • Foto van het product en verpakking in geval van breuk
    • Voornaam + Achternaam
    • Adresgegevens
  2. Wij geven u het retouradres. Stuur de retourzending niet naar de afzender. De klant is verantwoordelijk voor de verzendkosten van het terugsturen en eventuele foutieve retourzendingen.

Annuleringsvoorwaarden

  • De annuleringstermijn is 14 dagen vanaf de dag waarop u of een derde partij de laatste goederen heeft ontvangen.
  • Zodra de bestelling is geplaatst, kunnen we het verzendproces niet onderbreken. Een terugbetaling is alleen mogelijk na annulering en ontvangst van de geretourneerde goederen.
  • U moet ons via een duidelijke verklaring (bijv. per e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing om het contract te herroepen. De kosten voor het terugzenden zijn voor rekening van de koper.
  • Als goederen onderweg zijn, kunt u niet annuleren. Wacht tot u de goederen ontvangt en stuur ze dan terug. Informeer ons van tevoren over uw annulering om geschillen te vermijden.

Gevolgen van terugtrekking

  • Bij annulering ontvangen wij alle betalingen, behalve leveringskosten, binnen veertien dagen na ontvangst van de herroeping en de goederen terug. De terugbetaling gebeurt via hetzelfde betaalmiddel als de oorspronkelijke transactie, tenzij anders overeengekomen.

Is uw bestelling nog niet afgehandeld?

  • Als uw bestelling nog niet is verwerkt, kunt u deze annuleren tegen administratiekosten van €21,78.

Garantie

  • Garantie geldt alleen voor producten die op onze website als garantie hebben vermeld. Garantieclaims moeten via de fabrikant worden afgehandeld.

Ruilen

  • Ruilen is mogelijk door het oorspronkelijke artikel op eigen kosten te retourneren en vervolgens een nieuw artikel te bestellen. Na ontvangst van het geretourneerde artikel wordt het bedrag terugbetaald. Een nieuwe bestelling vereist opnieuw betaling.

Verzend- en Administratiekosten

  • We behouden ons het recht voor om verzend- en administratiekosten (€21,78 per artikel) in rekening te brengen en retourzendingen te weigeren bij ongeldige redenen of bij overschrijding van de retourtermijn.

Retourzendingen, Schadeclaims en Onze Voorwaarden

Wij behouden ons het recht voor retouraanvragen af te wijzen bij vermoeden van misbruik. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer een product wordt teruggestuurd met een klacht die mogelijk na ontvangst of tijdens het gebruik is ontstaan.

Daarnaast willen wij benadrukken dat schade aan producten altijd binnen een redelijke termijn gemeld dient te worden, bij voorkeur binnen 48 uur na ontvangst. Het niet tijdig melden van schade kan de beoordeling van uw klacht bemoeilijken.

Algemene Productzaken

  • Gevallen waarin we terugbetalen of opnieuw verzenden:

    • Klant heeft het verkeerde product of de verkeerde stijl ontvangen
    • Klant heeft de verkeerde maat ontvangen
    • Klant heeft de verkeerde kleur ontvangen
    • De bestelling mist producten
    • De fysieke afmetingen wijken meer dan 3 cm af van de maattabel (indien verstrekt)
    • Het ontvangen product vertoont functionele problemen
  • Gevallen waarin we geen terugbetaling doen:

    • Het artikel past niet
    • Het artikel is te klein/groot
    • De mouwen zijn te lang/kort
    • De maat wijkt iets af van de maattabel
    • Het product sluit niet aan bij de persoonlijke voorkeuren van de klant

Kwaliteits- en Logistieke Zaken

  • Gevallen waarin we terugbetalen of opnieuw verzenden:

    • Artikel wordt beschadigd ontvangen (ritsen werken niet, gaten in het product, ontbrekende accessoires)
    • De bestelling mist producten
    • Het ontvangen product vertoont functionele problemen
  • Gevallen waarin we geen terugbetaling doen:

    • Beschadigde verpakking zoals krassen, enz.
    • Ondermaatse kwaliteit
    • De kwaliteit van het product voldoet niet aan de persoonlijke verwachtingen van de klant

Retour naar Overzees Magazijn

  • Gevallen waarin we terugbetalen of opnieuw verzenden:

    • Adres binnen de gegeven termijn bevestigd

  • Gevallen waarin we geen terugbetaling doen:

    • Adres niet bevestigd of termijn verstreken

Redenen die niet geldig zijn:

  • Product is elders goedkoper
  • Product voldoet niet aan de beschrijving, hoewel het dat wel doet
  • Product is gebruikt maar niet gemeld
  • Product is beschadigd na gebruik
  • Geen geldige reden voor retour

    Let op: Voor bestellingen die op aanvraag worden geplaatst en niet (meer) op onze website beschikbaar zijn, geldt geen retourbeleid. In dergelijke gevallen wordt uw klacht, opmerking of retourverzoek doorgestuurd naar de leverancier, die uiteindelijk beslist of retournering of terugbetaling mogelijk is.

Alle retourzendingen worden op kosten van de klant naar ons centrale magazijn in Azië verzonden.